Külön kell választani a patchelt és a patcheletlen játékot.
Kezdjük a traitekkel:
A legjobb a fast shot, mivel itt a criticalok nemigen jelentenek elérhető és használható bónuszt. Emellé jó lehet a gifted, kamikaze, jinxed (kizárólag kutyánál, csak csapatban nagyon magas lopakodással), ham fisted, vat skin (csak solo game-ben), Fear the Reaper, tight nuts.
perkek:
- az összes outdoorsman csak akkor érdekes, ha egy editorral beszerkesztjük.
- action boy: csak patch nélkül (turn based mód)
- awareness: minek? úgyis mindenkit meg kell ölni, és mindenki nagyon gyors, főleg a patch után (CTB mód)
- a bend/break the rules nincs a játékban sajnálatos módon
- bonsai: tudtommal nem csinál semmit
- bonus ranged damage: übertáp. Már nem csak +2 sebzést ad golyónként, hanem 15% többletet!
- bonus rate of fire: nem kell elmondani, milyen jó...
- brown noser: csak leadernek való
- brutish hulk: halálkarmoknak kötelező skill (duplázza a sziintenként kapott életerőt)
- cancerous growth: egy ghul soslo game-ben kiváltja a doctor skillt, szóval megfontolandó
- divine favour: egy leadernek szóba jöhet egyszer. Valójában a játékban egyetlen hatása, hogy +1 statpontot ad (a már amúgy is legmagasabb értékünkre)
- flexible: patch előtt nagyon jó skill, utána felesleges
- gain: nem szabad megfeledkezni róla, különösen csapattársak esetén. A perception-bónusz a legáltalánosabban hasznos: ha nincs mit felvenni, rakjunk arra.
- hide of scars: ellenállás deathclawknak, HA max. 8-as erőnk van.
- leader: az egyetlen csapatskill, ami állítólag működik is. Kutyáknak sajna nem adható.
- mutate!: csapattagoknak a kellemetlen/haszotalan traiteket lecserélni (mindíg fast shotra)
- night vision: csak éjszaka aktív csapatoknak, de nekik kötelező
- sharpshooter: ugyanarra jó, mint a gain perception, csak nagyobb a bónusz
- sniper: ha kellenek a kritikus sebzések, akkor próbáld meg. Az utolsó 5 pályán működni fog, addig meg "puhák" az elenfeleink.
- steady arm: a szupermutánsok überskillje: még 1 ponttal kevesebbe kerül a lövöldözés. (BRoF + fast shot + ez = 2 AP/sorozat, vagy 3 AP/rakéta = jobb, mint bármi)
- tag!: csapattagoknak elsődleges, de nekünk is jól jöhet. Egy mutánsnak ezzel akár 5 tagje is lehet!!!
- tough hide: szupermutáns ellenállás. Lévén, ogy elit mutánsvértben már 70% dmg res-ünk van, ezzel lényeében leszokhatunk a psychoról! Ja, és egyel több ok, hogy ne vigyük túlzásba az endurance-t (max. 7-8- endurance-el engedi felvenni a rendszer a perket)
- thoughness: az általános ellenállás. Felvételének megondolásával várjuk me az advenced power armort, hogy lássuk, kell-e egyáltalán (meg hogy befér-e)
- way of the fruit: bonsaiial lenne comboban. Sajna nekem sose csinált mást, csak 8-ig emelhettem vele Harold a ghul erejét :(((
- weapon handling: ha patch nélkül játszunk, akkor Jo a legjobb big gunsos csapattag, és ha mi nem vagyunk big gunsosok, akkor kelleni fog neki Quincy ostormánál. Amúgy várjunk inkább egy power armorra, esetleg azzal kombinált gain strenghtre. De használhatunnk bffoutot is.
A többi skill vagy nem létezik (...the rules), nem működik (loner/team player), vagy gyenge (thief/bluff master), vagy haszontalan (mint a vezetsz+lősz perkek).