HTML

magicworld

Hírek/történések, amikről hirtelen nem bírok nyugton ülni, és "mágia" - lehetőleg gyakorlati alkalmazás

Friss topikok

  • Reactor: Na, én hozzászólnék ehhez a témához, tekintve hogy 8-9 éves korom óta érdekelnek a Kaland-Játék-Ko... (2011.08.13. 16:01) Kaland, Játék, Kockázat - harmadszor
  • nemkrisz: Tisztelet! "No, a szemszín az bizony állandó dolog. Ha kék-zöld a szemed, akkor talán lehet állít... (2010.09.26. 12:06) agykontroll+szemszín
  • tulpaman: Mágusok között Tibetben a könyv címe. Alexandra David-Néel-ről, a tulpáról és még sok érdekességrő... (2010.02.19. 17:53) tulpa
  • freedomgirl: mekkora egy seggfej vagy te! "a rohadt tirpák süket fasz" meg "geci süketek" te normális vagy? sen... (2010.02.06. 09:01) jelnyelv?
  • twillight: flexible nem teszi gyorsabbá a karit, csak kevesebb AP-t használ, ugyanígy az action boy is csak a... (2009.04.07. 22:26) Fallout Tactics - character builds: perkek

Linkblog

kocsik, BKV, közgazdaságtan és józan ész

2008.01.11. 14:29 twillight

Nymmognak ezen mindíg, örök és emiatt jó téma. Vegyük a ondokat:

- az emberek szarnak ítélík a BKV-t

- nincs más tömegközlekedési lehetőség a fővárosban (és gyakran azon kívül sem)

- magas a légszennyezettség a sok kocsi miatt

- sok a dugó a nagy járműforgalom miatt

Lássuk a BKV mai helyzetét:

- csökkentik a járatszámot

- dugig vannak a járművek

. drasztikusan emelik a jegy- és bérletárakat

- csak 30 napos bérlet van "a sorbanállás csökkentése érdekében"

- Combino

- új buszok a régi jó Ikaruszok helyett

Nézzük a problémát és a megoldására tett kísérleteket összességében:

- Vegyük a legegyszerűbb problémát, a bérleteket. Eddig 10 napban oszlott el a sorbanállók mennyisége. Mivel mindenki azt mondja fogadjuk el, hogy a túlnyomó többség a munkahelyétől kapja a bérletét, méghozzá havit és nem éveset. Namost ez azt fogja jelenteni, hogy mind a 12 hónapban mindenki tökugyanakkor kapja meg a bérletét, hiába van közte ünnep, a munkaadó remélhetőleg előbb megveszi így a jegyet, vagy utólag térít a munklavállalónak, ami vagy áremelést jelent a munkaadóknak, de mindenképpen azt, hogy mindenki ugyanakkor, de max. 1-2 nap szünet miatt 3-4 nap alatt áll majd sorba az eddigi 10 nap helyett (ráadásul ha ezeket a kezdőfeltételeket nézzük ez igenis béremelés, évi 5-6 nap plust kell kifizetni csóri embereknek).

Azaz a sorok még hosszabbak lesznek, és még külön áremelés is zajlik.

- vegyük a forgalom problémáját: tudomásul kéne venni, hogy itten népesség, meg civilizáció, meg fejlődés van, és aki gazdag az kőgazdag, azaz családonként gyakran már nem egy kocsival számolunk náluk, ellenben a házak emeletesek, de még mindíg csak 1 autó feér el egy kapu előtt (vagy 3, de képzeljük el mit jelent ez egy lakótelepi bunker esetében, ahol 100-an laknak!).

Tehát meg kell oldani a parkolást. Ennek egyetlen lehetősége a parkolóházak létesítése. ez valamiért nem akar megtörténni.

A másik a dugók. Ennek két részproblémája van: a) szélesebb utak kellenek, azaz le kell dózerolni házakat, újakat kell felhúzni, és ki kell szélesíteni az utakat. B) a tömegközlekedésre nagyobb hangsúlyt kell helyezni.

Akkor lássunk valamit a mostani intézkedésekből: ha egy járat nem jár min. 10 percenként, akkor az szívás, ha van inkább megyek kocsival. Ha nem jár min. 15 percenként, akkor még akár gyalog is elmegyek, vagy ha jön, akkor lógni fogok a buszon, mert ezért jegyet iugyan nem veszek.

De lássuk mi van, ha beszálltam a járműbe! Vegyük a buszokat: valahogy a régi Ikaruszokon elfértünk. 2 ember elfért egymás mögött állva, és ha ültünk nem egymás ölében a vékony székek miatt, illetve ha egymás mellett ültünk nem kellett felállni minden esetben, ha a beljebb ülő ki akar jönni (mert leszáll, ugye, mégsem lakhat a buszon). No meg hiába alacsony a busz, minek, ha nem éri el a célt, miszerint a nyomik is fel tudjanak menni egyedül? (vagy hogy T. utas sajátkezűleg kivághassa neki a rámpát, ami nem egy bonyolult dolog, de csóri buszvezetőnek tart vagy 2 percbe mire visszaülhet az ülésbe, meg közben rizikós, hogy ellopják a buszt, közben az ajtó is nyitva van, a vezető is fázik stb.

Lássuk a villamost: csak az tud leülni, akinek fél lába van. Ugyanis a fal az ülés közepénél elkezdődik. A kombinóból ráadásul 2 kell ahhoz, hogy elvigye azt az embermennyiséget, ami 1 régi zötyögősre felfért. Szerencsére mára már el nem romlanak.

Váltók, és nem csak a vonatoknál: karbantartás kéne, kezdetnek. Merthogy minden ében esik a hó, meg hideg (0-fok alatti hőmérséklet), az van nálunk. ez nem valami kiszámíthatatlan és hót váratlan tényező!

Lássuk mit tesznek még az utasforgalom növelése érdekében a kényelmetlen, kicsi, használhatatlan járműveken kívül, amiknek nincs elérhető magasságban kapaszkodója (merthogy a régi Ikaruszoknak még a felső kapaszkodórúdja is jóval - úgy 10-20 cm-rel - alacsonyabban volt, ahol egy átlagember normálisan elérheti, még ha a 2 km-es útszakasz megtétele 30-45 percbe telik is, mert már megint feltúrták az utat - az állam megbízásából -, pedig 1 hete/hónapja is feltúrták már...). Szóval pl. emelik az árakat. Kevesebb időt hagynak a népeknek bérletet venni. Ritkáítják a járatokat, amik már amúgy sem jártak valami sűrűn, és/vagy amúgy is csurig telve jártak.

Ellenben amit nem tesznek: nincs újabb vonal, de legalább 4-es metró. Nincsenek használható járművek. Az embereknek nincs pénze már bérletre sem, nemhogy jegyre. Nem juthatunk el mindenhova tömegközlekedéssel. Nem jön az a rohadt busz/villamos, és ha jön, akkor emiatt már nem férünk föl rá. Nem kellően tiszták. Nincsenek modern tömegközlekedési lehetőségek, úgymint villamos, metró, gyorsvasút, M0-ás körgyűrű (azaz legeslegnagyobb körút), nincsenek tisztességesen karbantartott utak.

Ellenben vannak felrobbanó buszalkatrészek, a tömeget és a klímát nem bíró villamosajtók, 1 évet csúszó állomáskivitelezés.

Tudomásul kéne venni, hogy Budapest kinőtte magát, tudomásul kéne venni, hogy már nem elég a foltozgatás: le kell rombolni a város jórészét, hogy nem csak 1 városa létezik az országnak, és hogy egy állami vállalat esetében a 0-szaldó beteg ötlet.

Merha minden állami vállalat 0-szaldós lenne (azaz annyi bevételt termel, hogy eltartja önmagát), akkor mi a faszra fizetnek itt az emberek adót?!?

Ja, és nem azon kéne örülni, hogy a költségvetési hiány kevésbé nagy. az azt jelenti, hogy az államadósság alapmennyisége kevésbé gyorsan növekszik. A kamatok miatt azt jelenti a dolog, hogy az államadósság még gyorsabban nő, ugyanis. A többit már találjátok ki magatok%

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://magicworld.blog.hu/api/trackback/id/tr91293429

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

goph-R 2008.01.14. 16:36:09

Há' deháttuggy nem lehetne medencejazudvarába' a "jóémböröknek" :)

Egyébként tetszett az írás. Sajnos én már lemondtam arról, hogy itt bármilyen pozitív előre lépés fog történni... :(

..::Froschlama::.. (törölt) 2008.01.14. 21:28:32

Azért arról vitatkozhatnánk melyik a gazdaságos egy Volvo, vagy egy Ikarus...(úgyértem, hogy a kapaszkódokon nemkellene hőbörögni)
A többiben igazad van, tetszett:-)

twillight 2008.01.19. 21:04:58

csak hogy lássátok figyelek, és értékelem a hozzászólásokat:
a típuscserére szerintem is szükség volt, és talán nem is zavarna annyira az új buszok kialakítása (főle nem a kapszkodók mássága), ha nem ez jelenette volna a változás irányát (=degradáció). A fő gond, hogy kisebb busz + ritkább járat...
Az üléseket pl. megszoktuk. A fgódzókat megszoktuk. A jelzőgomb akár még jobb helyen is van.

De kösz az elismerő szavakat, ezek mindíg megmelengetik kihűlt szívemet :P
süti beállítások módosítása