HTML

magicworld

Hírek/történések, amikről hirtelen nem bírok nyugton ülni, és "mágia" - lehetőleg gyakorlati alkalmazás

Friss topikok

  • Reactor: Na, én hozzászólnék ehhez a témához, tekintve hogy 8-9 éves korom óta érdekelnek a Kaland-Játék-Ko... (2011.08.13. 16:01) Kaland, Játék, Kockázat - harmadszor
  • nemkrisz: Tisztelet! "No, a szemszín az bizony állandó dolog. Ha kék-zöld a szemed, akkor talán lehet állít... (2010.09.26. 12:06) agykontroll+szemszín
  • tulpaman: Mágusok között Tibetben a könyv címe. Alexandra David-Néel-ről, a tulpáról és még sok érdekességrő... (2010.02.19. 17:53) tulpa
  • freedomgirl: mekkora egy seggfej vagy te! "a rohadt tirpák süket fasz" meg "geci süketek" te normális vagy? sen... (2010.02.06. 09:01) jelnyelv?
  • twillight: flexible nem teszi gyorsabbá a karit, csak kevesebb AP-t használ, ugyanígy az action boy is csak a... (2009.04.07. 22:26) Fallout Tactics - character builds: perkek

Linkblog

Kaland, Játék, Kockázat - harmadszor

2007.07.31. 12:09 twillight

Vegyük egyesével a könyveket! ugyan számtalan helyen fellelhető jobb, pontosabb leírás, meg mindenféle extra, de itt csak a "különlegességükre" koncentrálok:

- A Tűzhegy varázslója: az első könyv. Sajna a magyar kiadásból lényegében mindenhol kihagyták az "instant dobókockát" a lapok aljáról, de annyi baj legyen. Steve Jackson és Ian Livingstone első fele / második fele alapon, egyeztetés nélkül írták meg.

- A hóboszorkány barlangjai: a sok, változatos helyszín adja meg a savát-borsát, meg hogy kivételesen 3 részre tagolódik a könyv (legyőzni a szörnyet, legyőzni a bosst, legyőzni az átkot).

- A Végzet Erdeje: az egyetlen könyv, aminél nem kellett azonnal nyerni: annyiszor játszhattad végig egy karakterrel, ameddig bele nem fáradtál. Elég béna megoldással működött, és nagyon gyengék voltak az "ellenfelek", de emiatt a megoldás miatt (alternatív utak) elég kedvelt lett.

- A rémület útvesztője: unalmas, egysíkú, Canon a barbár típusúő történet. Még a varázslatrendszer sem mentette meg a szememben.

- A káosz fellegvára: kiérdemelte a "minden idők leghibásabban fordított könyve" címet. Rossz fejezetpontmegadások, össze-vissza nevezések - minden, ami ahhoz kellett, hogy érdemes legyen beszerezni egy angol példányt.

- A varázsló kriptája: a hosszú fejezetpontok durván a legjobbak közé emelték. Pedig az egész úgy nézett ki: ha átmentél a folyón, meghaltál. Ha valamit nem úgy csináltál, ahogy mi elékpzeltük, meghaltál. A végén meg egyszerűen felhasználtad a kulcsokat. Talán a kifejezetten jólsikerült rajzok a titka?

- A vértengerek: kalóznak lenni jó, yoho. Az időlimit sokaknak ment az idegeire, ettől eltekintve mindenki küzdött az eszement mennyiségű pénzt összeharácsolni. Az időlimit miatt azonban nem melegetik a klasszikusok között. (Pedig rendkívül jól kidolgozott a szerencsejáték-rabszolgakereskedő vonal, de ha akartál lehettél megszállott kalandor is.)

- Tolvajok városa: egyértelműen a grafikák mentették meg a felejtéstől. Szerintem elég gyenge. Csak bemutat egy rég várt NPC-t...

- Halállabirintus: az AD&D ősforrása, mondhatnánk. Nyit ajtó - öl szörny - kincs összeszed. Magyarul is volt egy ilyen: A Nagy Féregfutam a mindannyiunk által ismert és szeretett Jeffrey Stone aljas John Calwell keze munkája. Jár az Árnyékvilágért...

- A gyíkkirály szigete: jó főellenfél, kisebb alternatív utak. Elég jól összehozták, még egy sereg élén is harcolhatunk. Mégsem olyan ütős, elég tucat-íze van :?

- Bajnokok próbája: folytatás. Van olyan, aki évekig nem bírta összeszedni az összes gyűrűt. Önmaga paródiája, amire az az ajtó is utal, amit ha kinyitsz, meghaltál. Még ilyen hülyeséget! Majdnem olyan jó, mint a Kurvanagy Romhalmaz vár a Barmoinagy Szarkupac hegyen kicsi hazánk remekében, a Tök(él)etlen katona két részében :)

- A halál seregei: Halállabirintus III. Szerencsére egészen új koncepvió, és csak a főhős ugyanaz. Az elején sereget gyűjtünk, meg tárgyakat, és közben megyünk ("még a fák is mennek"), aztán csatázunk, hogy legyőzzük a Gonoszt. Végre egy igazi főellenség, aki az egész civilizációt fenyegeti! A gond, hogy a szaros tárgyszerzés miatt az alternatív utak csak helykitöltő fejezetpontokként vannak jelen. Én kihagytam volan, vagy olyan megoldást alkalmazok, mint a Szamuráj Kardjában...

- A skorpiók mocsara: 3 küldetés, legalább 4 alternatív befejezés. Letisztult forma. Végre meg van indokolva, hogy a legsötétebb katakombákban is honnan tudjuk, merre megyünk :)

- Démonlovagok: Túl kötött, túl erősek az ellenfelek, szar borító, ismeretlen logó, fájdalmas az egész.

- A pusztítás maszkjai: elég helyre kis történet, csak az állandó szarakodás a sisakunkkal őrjít meg. Meg mintha egy rontott szerencsepróba kéne a sikeres befejezéshez... Arról nem is szólva, hogy 10 évig senki nem tudta rendesen befejezni a könyvet, mert a fordítók trehány munkát végeztek a nevek magyarosításánál.

- Lopakodó lelkek: alternatív világbeli próbálkozás. Nemigen jött be.

- A szamuráj kardja: Ínyencfalat. Jó kezdőképességek, és valójában 2 könyv egy kötetben. A két lehetőség közt átjárhatóság nincs, de még ha hibázol is, a végén nem biztos,hogy azonnal meghalsz. Ajánlom.

- Chasm of Malice: magyarul nem jelent meg, és azt kell mondanom, nem is csoda. Egy Voldemort-szerű fickót kellett benne lenyomni, de túl sok volt az újítás, túl kevés az eredetiség. És nem is a klasszikus szerzőpáros nyomta.

- Fangs of Fury: magyarul nem jelent meg, ismét nem csodaszámba menő módon. Egy várostromot kellett időre megnyernünk. Hülye, sablonos történet, túl sok táppal.

- A mélység rabszolgái: minden fan álma: kedvenc karakterünkkel miután végignyomtuk a teljes sorozatot (kit zavar, lényeg, hogy Titán) végre hivatalosan is isteni magasságokba emelkedhettünk. A történet nem különösebben izgalmas, hiszen egy sima kis felderítőt játszunk egy világrentgető ütközet közepén (azaz elég reális). A befejezés viszont nagyon jó (van alternatíva is).

- Zagor legendája: most mit lehet erre mondani? Ha végigjátszottad, akkor már faja, de első pillantásra zavarba ejtő a külföldieknek készült borító, a kötelezően nevesített karakterek (elvégre ÉN vagyok a főhös, nem???). Ma már persze elismeréssel emlegetik, de a kiadása, a marketing... Bukásra volt ítélve a próbálkozás.

- Bloodbones: magyarul nem jelent meg. Én nem olvastam el, elsőre túlontúl emlékeztetett a Monkey Island-Jack Sparrow sorozatokra. Ja, de jön egy új könyv, a "Vérfarkas üvöltése"!

- Eye of the Dragon: magyarul elérhető - de boltban nem jelent meg. Nagyon kellemes olvasmány, angolul tanulóknak kifejezetten ajánlható. A vicces benne, hogy a főcucc a Kalandor c. Van Damme filmből ismerős aranysárkány - amit egyedül is elbírunk természetesen, és elfér a nadrágzsebben (thx. to Lucasarts).

- Az elátkozott ház: a tipikus kísértetházban tinik rekedtek sztori az őrült emberevő szektával, akik koskoponyával a fejükön rohangásznak. Ízlés kérdése.

- A haláltalizmán: A legvitatottabb könyv. Akinek tetszik az hypolja, akinek nem az nem érti mi a jó benne. Számomra felejtős. A Füles-évkönyvekben jelentek meg hasonló kaliberű képregények.

- Az országút harcosa: Fallout felfegyverzett kocsival! Alternatív befejezéssel! Mad Max feeling! Igeeen!

- Űr-orgyilkos: SF. Vedd me a plazmavetőt, és győzz. Elég gyenge kiadás, bár korántsem rossz.

- A ketheri maffia: SF. Felejtős, bár elsőre megakad rajta a szem.

- Robot kommandó: mármint egyedül, pár transzformerrel megmentjük a bolygót/várost/mifenét. Számos alternatív út, bárhányszor visszatérhetünk egy-egy helyszínre. A sorozat egyik legjobb darabja.

- Égi fejedelem: SF. Jó közepes.

- Lázadók bolygója: az életben nem találta ki senki a célkódot, de úgyis csak a fegyverraktáré kellett, onnan kivettük a rakétavetőt, és szétlőttünk mindent. Ettől eltekintve jó darab, olyan Tőke Péter jellegű SF.

- Találkozás FEAR-rel: alsógatyás szuperhősként szántjuk a világot, ráadásul többféle kaszt van, mindnek alternatív történettel? Jól hangzik? És ha azt is megmondom, hogy kurvára nem lehet tudni, a Te kasztodnak miket kell összeszedni a sikeres megoldáshoz? Kár érte, én bírtam volna :((

- Csillahajó: SF. Kifejezetten unalmas.

- Csillagközi fejvadász: SF, kisebb nyomdahibával. Jó kell legyen, mert én ennek hatására voltam hajlandó az FH sorozatba beleolvasni. Annyira zért mégsem lehet jó, mert nem emlékszem belőle sokra, és valószínűleg tök ugyanaz, mint az Űr-orgyilkos.

- Shamutanti dombok: a KJV minisorozat első darabja. Van benne 2 alternatív út, több átjárási lehetőséggel, csak nincs benne pláne. A végén ránkerőszakolják Sweine-falvát, és egy brutál szörnyet, aminek varázslattal való leyőzése mese habbal, hisz úgyis maximális értékekkel nyomjuk. Ian-tól meg minek akarna megszabadulni egy harcos, hisz kész haszon számára? És nem is tűnik idegesítőnek, inkább szerethető karakter. A legrosszabb mégis az, hogy A falu, B falu, C falu, D...

- Kharé, a csapdák kikötővárosa: az egyetlen dolog, ami el van baszva benne, hogy a kód egyik számjegye az eredeti versben sincs igazán benne - a sorrend meg abszolúte kitalálhatatlan (és persze ha rossz, meghaltál...). A magyar fordítás miatt lehetetlen volt megfejteni a pap feladványát, a hal böfögésének kulcsát nem adták meg afordítóknak - így azért őket nem okoljuk -, ám a csatornákból ki lehet jutni, csakúgy mint Courga csókját is sikeresen el lehet végezni (figyeld a fejezetpontokat). Ja, és egy bug miatt végtelen pénzünk lehetett.

- A hét sárkánykígyó: teli van alternatív lehetőségekkel, de persze mindenki a tökéletes megoldásra hajt, ha másért nem, hát a képességbónuszok miatt. Sajna a Napkígyót nem lehet megölni :( Ja, és az előzőben lévő egyik bug miatt minden varázstárgyból végtelenünk lehet.

- A királyok koronája: a KJV lezáró darabja. Valójában két köny egyben. A jó kis mutáns húsgolyókból sajna nem érdemes ennünk, mert az instant halál. A végén az őrnek lehetetlen kitalálni a tikos cuccot, amitől jó lesz nekünk, így mindeni csak lefizeti. Elég rövidke is valójában, semmi komplikáció. És ronda. És még mindíg van olyan varázslat, amit egyszer sem lehetett elsütni. Ejnye. (Ja, és én nem tudom, mikor került boltokba, de én már csak akkor tudtam megvenni - és még tizet a haveroknak -, amikormár csak a kiadó árulta telephelyen.)

- Creature of Havoc: igazi ínyencfalat, azonban 16 v. 18-as besorolású, feltehetőleg nem fért bele a Rakéta kiadó koncepciójába. Mind a mai napig nagyot kaszálhana meglátásom szerint. Egy brutális, gonosz szöny alakjában randallírozhatunk végig a jólismert világon kibelezve és felfalva mindent és mindenkit. Sajna maga a történet hihetetlenül lineáris (ha be akarjuk fejezni), és baromi nehéz. Viszont a nyelvezete nem olyan primitív, mint az átlag. Angolul tanulóknak, és horrorkedvelőknek ajánlott. Magyarul nem jelent meg, de fordítása készül (linket l. lentebb).

 

kiegészítők:

- Titán: Oh, yeah. Kép az alkotókról, kemény 40 forintért lehetett az enyém, A4-es alakú, egy színes kélp Kharéról, viccek (kár, hogy nincs egyetlen goblinvicc sem), sok-sok érdekes infó a teljes világról, új képek, miegymás. Sajna a kötés senkinél nem bírja ki az olvasást - lapokra hullik. Egy példány ma akár 1500-t is kóstálhat (szerintem utánnyomások a hibátlan példányok, vagy raktárkézlet. Egy lapokra esett antikvár darab is megér 500-at mindenesetre). Eredeti ajánlott fogyasztói ára 279-.

- Out of the Pit: aképek nagyja a könyvekből van, ami nem, az gagyi. Allansia szörnyeire koncentrál, így pl. a Szamuráj kardjának egyetlen lénye sem szerepel benne. Pár kisebb főellenség belekerült, és tisztáz egy fordítói bakit a Titánban (a Semleges Erők ügynöke nem a Zseni, hanem a Dzsinn).

- Feketehomok kikötő: magyarul fellelhető egy ilyen nevű kiadvány (l. linkek), de boltokba nem jutott el. Elég speciális kiadvány, nem sok újdonsággal.

- Allansia: komolyan, mintha a másik két kontinensről teljesen megfeledkeztek volna a jogtulajdonosok. (amúgy magyarul meg nem jelent, életemben nem olvastam, feltehetőleg nem is fogom)

- Háború a Trollfog Hágón: regény, magyarul nem jelent meg. Aki kedveli a fantasyt, és középfokú nyelvtudás környékén mozog, annak ajánlom, ha be tudja szerezni. Az első hivatalos regény a sorban.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://magicworld.blog.hu/api/trackback/id/tr93128937

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Buldózer · http://hu.fightingfantasy.wikia.com 2008.08.20. 13:13:16

Helló!

Ha van kedvetek csatlakozni KJK könyvek fordításához:

hu.fightingfantasy.wikia.com

Reactor 2011.08.13. 16:01:48

Na, én hozzászólnék ehhez a témához, tekintve hogy 8-9 éves korom óta érdekelnek a Kaland-Játék-Kockázat kiadványok, és szerencsém is volt a legtöbbhöz.

A tűzhegy varázslója (3): Alig van pár halálpont, jó bonyolult, mivel felszedsz kismillió kulcsot, és ha rosszul adod össze, könnyen meglehet hogy nem húzod ki addig hogy újra próbálkozhass :D Megpróbáltam rácsapni a ládára, no az tetszett :D Egyébként egyáltalán nem tetszik, alig pár élvezhető rész van benne.

A szamuráj kardja (4): Jó volt a Távol-kelet feelingje, a szörnyek is egész atomosak, a halálpontok is királyak :D Az tetszett benne, hogy sokféle helyszínen lehettél. Kis falu, erődítmény, hegyvidék, gonosz mocsár, sőt még alternatív dimenzióba is átkerültél! Ikiru azért lehetett volna erősebb egy kicsivel. A Becsületpontokra rohadtul oda kellett figyelni, ugyanis ha a végén kevesebb volt, mint 6, akkor nem tudsz ellenállni a hízelgésnek, és meghalsz...
Ebben a játékkönyvben van egy poén: Van egy olyan lap, ahol közli veled, hogy egy sziklafal állja az utadat, és nem tudsz továbbmenni...na, amögött a sziklafal mögött húzódik az alternatív útvonal, nehogymá' végig lehessen játszani kétféleképpen a játékot. Neeem, eredj csak vissza :P
Az viszont tetszett, hogy a Póklápon akkor is át tudtál menni, ha nincs meg a térképed. Viszont nem értem, térkép nélkül miért halok meg, ha a párába burkolózó tó felé megyek...és nem lehet a Krakent legyőzni se (ezt később kijavították egy másik könyvben).

A varázsló kriptája (5): Abszolút favorit. Piszok nehéz, mert szó szerint minden bokrot át kell kutatni, ha nincs meg valamid, akkor kezdheted előlről mert megölnek. A halálpontok rohadt ötletesek benne, hihetetlenül jól ki van dolgozva, nagyon tetszik!!!! A legeslegjobb KJK könyv énszerintem. Razaak itt tényleg komoly főmonszta, és egyáltalán nem könnyű legyőzni, ilyennek kell lenni egy igazi főellenségnek!
Itt tényleg figyelni kell arra, hogy minden utat járj be,mert ha valamit kihagysz, akkor a csontváz fejedelem kővé változtat, és game over :lol:

Pusztítás maszkjai (4): Ne tudjátok meg, mit összeszenvedtem, amire rájöttem, hogy az Ifor Tynin az áruló, és hová kell lapoznom...mindenesetre ez a könyv is elképesztően izgalmas, és hihetetlen jól meg van csinálva. Tigrisvadászat, itt is lehet sok helyszínen barangolni (síkság, erdő, mocsár, hegyvidék), és ennek megfelelő ellenfelekkel összefutni. A föld alatti bánya szintén nagyon tetszett! A halálpontok elképzelhetetlenül jók, olyasmik kicsit mint a Varázsló kriptájában.
Ami nem tetszett benne, az az, hogy Hever Kürtje igazából nem is olyan jelentős, egy csomó ellenség ellen nem is használható. Vashtit elég könnyű elkerülni, mert csak a szerencséden múlik hogy a tóban észreveszed-e a csontvázat a koronával meg az országalmával. Na és az a kétsoros befejezés....fúúú, riszpekt... :lol: :sor: :nuke:

Országút harcosa (1): Teljesen ratyi. Semmi köze a Titánhoz, nem is illik a többi közé. Nem tetszik.

Végzet erdeje (3): Eléggé lapos, silány hangulatú. Kevés a halálpont itt is, és ahhoz képest, hogy ez mennyire egy veszedelmes erdő, nincs igazán semmi komoly veszedelem. Ja, és túl sok a kincs, amit kapsz (főleg hogy nem is tudod felhasználni őket aztán). A földalatti gombaágyas rész tetszett viszont, kicsit Half-life feelingje van nekije. A másik meg a térkép: szabályos kör alakú az erdő. Csak nem a Kerekerdőbe botlottam?

Tolvajok városa (3): Ahhoz képest, hogy város, nagyon kevés helyre lehet eljutni benne. Lineáris mint egy PVC-cső. Arra számítottam, hogy magát Azzur Nagyúrt kell likvidálnom, ehelyett valami nyomorék Zanbárt kell, aki futólag sincs megemlítve a Titán könyvben a főmonszták között...neeem, nem tetszett. A tetoválás, a város-feeling viszont nagyon jó. De könyörgöm, mi a sz@rért kell mindenképp elhagyni a várost, ha belebotlok a Savanyúhasba (akinek a húgát kicsináltam korábban)?
A vámpír csaj viszont tetszik. Ilyen "bnőt" én is elfogadnék! Ehe-ehe :nuke: :nuke:

Az elátkozott ház (4): Nem ijesztő, de annál izgalmasabb, rejtélyesebb. Kicsit krimi, kicsit horror...tényleg olyan halloweeni kísértetkastély Addams Family-érzés jár át, mikor olvasgatom. Hasonló témában írogatok én is egy regényt "Szellemtanya" címmel, mert úgy vettem észre, a kísértetházas sztorik valahogy nem divatosak manapság, mikor mindeki zombikon, vámpírokon stb. csámcsog. Lényeg, hogy tényleg van ilyen misztikus, rejtélyes feelingje, kicsit a "Cluedo" és az "Alone in the dark" játékokhoz hasonlítható. VAN köze a Titánhoz, a Nanka nevű gonosz dzsinn megtalálható a démonhercegek verem-hierarchiájában.
Ami nem tetszett: Rengeteg a bezárt ajtó, egy csomót felhasználhattak volna "út lerövidítésnek". A félelempontok magas száma néha lehetetlenné teszi a végigjátszást. Nem lehet csökkenteni a félelempontokat. Gyakran megesik, hogy 7-8 fejezetpont után jössz rá, hogy meg fogsz halni, és NEM lehet kikerülni vagy visszalapozni. Amúgy meg ha már autó, telefon stb. van, tehettek volna bele erősebb fegyvereket, nemcsak lósz@r papírvágó kést meg mittomén. Ezüstgolyós pisztoly, shotgun, machinegun...esetleg FG42 Paratroop rifle, missile launcher, neutron cannon, dark matter gun...najó, azt azért ne :DD

A hóboszorkány barlangjai (5): Nagyon jó, finom darab! Olyasmi mint a Pusztítás maszkjai...változatos ellenfelek, változatos helyszínek, sokféle táp, és jópofa halálpontok. A hóboszorkány lehetett volna kicsit erősebb azért.

A Haláltalizmán (3): Nem a Titánon játszódik, ez elég nagy hátrány, szemben az Elátkozott házzal, aminek azért valami köze van a Titánhoz. Az tetszett, hogy "elmenti" a játékot, ha meghaltál miután Szürkecéheket elhagytad. A város is egész jó,de nem értem, mi a szarért kell mindenáron elveszíteni azt a talizmánt? Meg aztán hogy egyedül nem lehet visszaszerezni...a főhős fogadjunk, nem tudott volna magától bemászni ablakon/tetőn/pincén át, mindenképp kellett tolvajokkal spannolni. Ja, meg hogy nem lehet kinyírni a Kasszandrát, meg az a ruszkij nyomorékot,a Tyucsevet, vagy mi a neve (szerintem orosz a csávó, eléggé olyan neve van...Ivan Fjodorovics Tyucsev ehehhe). A Thaum nevű varázslónak is lehetett volna adni...
A másik hiba meg hogy a pikkelyeket el tudtam lopni, de kincset azt neeem...és hogy a sárkány minden esetben megöl, ha beszélgetek vele, mielőtt feljutnék a csúcsra. Na mindegy, ez csak az én véleményem :D Jobb lett volna ha a kapunál derül ki, hogy hazudik.

Halállabirintus (4): Igazából itt is csak 2 útvonal van, a sok választási lehetőség ellenére. Nagyon jó könyv, és itt könnyebb összeszedni a 3 ékkövet is (bár a kombinációt nem könnyű kitalálni elsőre). Igazi dungeon feelingje van. A halálpontok azért lehettek volna jobbak is helyenként.

Bajnokok próbája (4): Nekem NEM tetszett az első, arénás rész. Lehetett volna végig labirintusos ez is, mint a Halállabirintus, és akkor méltó folytatása lett volna. Az útvesztő még így is jópofa, és megmaradt benne a halállabirintus utánérzése :D Itt jóval tetszetősebbek a halálpontok is. A gyűrűk összeszedése viszont baromira nem egyszerű. Van beépített csalásgátló is a játékban, ez tetszett :D Sajnos a helyszűke miatt itt jóformán csak 1 útvonal van (kis kitérőkkel,amik visszakanyarodnak aztán). Kedvencem volt, mikor briketté égtem a tüzes nyílásnál, holott volt tűztől védő csudapalástom.

Rémület útvesztője (4): Nekem tetszett nagyon ez a sivatagos könyv, bár itt is számtalan alkalommal elcseszheted a játékot, ha az elején pl. nem tartasz az öreggel,aki tolvajokat küld rád, és akkor már hiába játszod végig, nem lesz meg az 5 sárkányszobor. A tárgyaknak itt nagyobb a presztízsük, mint általában. Van pár fölösleges varázslat. A szörnyek nagyon jók, és találkozunk barátokkal is, ez külön tetszett :D Leeshát sajnos nem lehet megölni. A vége felé viszont totál hülyeség volt...egy szoba egy gödörrel, amiből feljön a lift ,és IIIITTTT van Malbordus! Pff...hogyne, a főmonszta a játék végéig egy verem aljában vakarózott, és várta, mikor érek oda...reális. Ja, meg hogy csak így natúr tudtam, mikor kell összetörni a sárkányszobrokat. Hirtelen jött egy érzés a semmiből, hogy MOST kell, a lift közelében. Ezt elrontották alaposan. Malbordus túl gyenge egy főmonsztához képest, szerintem a tárgyak jórészének tőle kellett volna inkább védeni. A halálpontok egész jók! Nem lehet szomjan halni a sivatagban (ez annyira evidens ,betehették volna halálpontnak).

A vértengerek (1): Utáltam. Hajózós, nincs meg benne az a játékmenet, ami a többi KJK-ban van. Abszolúte nem tetszett,a szörnyek is eléggé gyíkok benne. És ha már gyíkról van szó...

Gyíkkirály szigete (3): Trópusi pályákon játszódó kalandjáték. Szerintem nem volt valami izgalmas...eléggé egysíkú,de a Goncsong nagyon ötletes volt viszont. Kicsit Half-life-beütése van.

A káosz fellegvára (4): Rengeteg fordítási hiba, sok helyütt elképesztően nyomorékok az ellenfelek, viszont máshol meg nagyon is jók! Tetszett nagyon a fellegvárban való kószálás. Lehet hogy nem túl aprólékos, de megvolt az az érzésem hogy egy gonosz ellenséges várban kószálok. A varázslatok is használhatóak voltak. A játékterem, a konyha, és a várudvar tetszett, a főellenséggel való leszámolás is életszerű volt. Viszont a fordítási hibák miatt az ember keresgélheti a kenőcsös tégelyt...a MIK nevű szörnyek pocsékak voltak, a Gendzsik viszont nagyon tetszettek.

A Skorpiók mocsara (4): Háromféle cél, bejárható, feltérképezhető utak. Jó volt nagyon, kár hogy a küldetésbe"belebuksz" ha a semlegest vagy a Gonoszt szolgálod. És hogy nem lehetett átkutatni a gonosz varázsló kastélyát, mert meghalsz. Fűzfaligetben végtelen számú zsebtolvaj jön, ha visszamész :D)) Egyes szörnynevek eléggé pocsékak...Ronda vadállat meg Nyálka...könyörgöm...meg Növesztést a Kardfák ellen...ehehe...

A mélység rabszolgái (5): A második kedvencem. Tetszett hogy itt az időnek van jelentősége, és rengetegféle helyet lehet bebarangolni. A szörnyek is nagyon egyediek voltak, az meg külön jó volt ,hogy még haza kellett menned, és Kallamehrben is rendet csinálnod. A halálpontok hihetetlenül jók itt is.
Ami nem tetszett, az az, hogy piszok nehéz megtalálnod a helyes utat, pl. a Trükkös Rablót. Meg felállítani a helyes sorrendet...először haza Kallamehrbe, ott megölni Sigét, aztán megkeresni a jheera fát, és csak utána lehet a "pokolba" menni. Mellesleg miféle pokol ez, végtelen kristálysíkság, az ember nem így képzelné el. Az már oké, hogy kijavították utána Mélységre. Tudom hogy istenné válok a végén, de jobb lett volna hazatérni...
Miért nem lehetett volna először legyőzni a darazsakat meg a rabszolgamestert, és utána menni Kallmehrbe...legalább megállt volna az időszámlálás.
Itt legalább nem halsz meg, ha felszedsz egy rakás kincset.

Shamutanti dombok (2): Alig lehetett varázsolni, csomó a hamis varázslat. Nem lehet sok kincset és aranyat összeszedni a bányánál, holott a lehetőség megvan rá. A szörnyek amúgy egész jók. A púpost nem lehet kinyírni a hídnál, neeem, válaszolni kell a kérdéseire! Hát...hát ez muszáááj!!! Varázsló vagyok, fú de kemény csávó, erre a púpos elintéz, és választhatok másik utat. A halálpontok viszont itt is jók...aránylag.

Kharé (3): Ez egy igazi városos kalandjáték, jobban sikerült mint a Tolvajok Városa. Életszerűbb, nehezebb boldogulni benne, és itt már jóval többet lehet varázsolni.
Ami nem tetszett: Eszméletelen sok szöveghiba, a pap feladványát nem lehet megoldani, emiatt végigvihetetlen, nem mondják meg, a varázsige soraira hogy melyik, tehát 3-4 alkalommal kezdheted újra. A négyes szám kétszer is előfordul a verssorok közt: "négyre" "FOURga".
Az alapkoncepció is hibás: Miért nem lehetett egyszerűen megkerülni a várost? Akkor nem kéne ennyit vacakolni. Az már más, ha Kharéban lenne valami elengedhetetlenül fontos dolog, de nincs...csak át kell menni rajta. Nem lenne egyszerűbb megkerülni és kész?
A másik: Végtelen alkalommal lehet visszatérni a tudós Lortaghoz. Végtelen szerencsesüti, végtelen zöldhajú paróka. Ez szerintem pozitívum :) Csalás nélkül ,tehát szabályos játékmenet szerint lehet végtelen süteményed és végtelen zöldhajú parókád. A parókát aztán a hármas könyvben beválthatod mindenféle jó cuccra.

A hét sárkánykígyó (4): Eléggé lineáris a játékmenete ennek is, lehetetlen úgy megcsinálni hogy egy kígyót se ölsz meg,de a könyv azért felajánlja a lehetőséget. Nem lehet a Napkígyót megölni. Az erdős rész eléggé rövid. Nem lehet az Iklala-tavat megkerülni, neeem, muszáj hogy a révész vigyen át! Az viszont pozitívum, hogy itt megkapsz egy csomó varázstárgyat már, lehet vásárolni és tápolni ezerrel, változatosak az ellenfelek is, és a halálpontok is atomosak, főleg az Időkígyónál, akit lehetetlen kikerülni.

A királyok koronája (5): Szerintem a legjobb a KJV-sorozatból. Hosszú, dupla méretű, használhatod majdnem mindegyik varázslatot, itt már nincsenek kamuvarázslatok. Az ellenfelek jók,és a fejtörők se lehetetlenek. Külön jó hogy kapsz pluszokat hogy pl. nem ismernek fel, bár a végén elég nehéz volt továbbjutni, mikor a titkos ajtót keresed ami a Főmágushoz visz. A főmágust viszont elképesztően könnyű legyőzni. Alvilági démon...haha...és egy villámcsapással megölöd! A ZED varázslat viszont tetszett, a halálpontok is nagyon királyos atomosak! Sajnos rengeteg elírás van a könyvben, és van egy elég komoly bug is - ha időutazással visszamész a múltba, magaddal viszed a varázstárgyaidat,tehát az első 3 kötetben nem lenne szabad olyat írni a könyvnek hogy "nincs nálad ez meg az a tárgy"...

Amúgy mindegyik könyv letölthető magyarul a zagor.hu oldalról.
süti beállítások módosítása