Hiánypótló, mert én nagy hirtelenjében nem találtam ehez leírást, ellenben roppant élvezetesnek találtam a karaktert, ezért adok hozzá egy guide-ot. A statjai nem lettek kicentizve, mert én poénból játszom, és nem PvP-zem.
Olcsó karakternek számít szerintem. B.neten ajánlott csak a kipróbálása, mert cuccigényes - de szerencsére könnyen és olcsón beszerezhetőek a dolgai.
Késekkel és baltákkal operálhatunk, illetve a demon arch javelin is számításba jöhet. A legnagyobb sebzése a Gimmershrednek van, ami balta, minden elemben kb. ugyanannyit sebez, és 3 PG-ért (perfect gem) beszerezhető. 70. szinten 1000-4000 sebzésem volt baltánként, ha valakit érdekel.
Ami kelleni fog ehhez a barbárhoz sok plusszskill, resist és sebesség. Szerencsére egyik miatt sem kell aggódnunk :) Az alap cuccai megadják neki.
A legalapabb kérdés a tömegkezelés. Ehhez Nightmare Act 2 Holy Freezes bérencét használhatjuk fel, a grim ward skillt, nature's peace-t, és Cleglaw's pincer's-t.
Cleglaw kesztyűje nagyon alacsony szintű cucc, fő haszna, hogy a grim warddal hatástalanított hordák főszörnyeit is távoltartja tőlünk, és még lassít is rajtuk, ami külön öröm, és védi a mercet. A bérencnek mindegy mit adunk, bár némi allres cucc jól jön neki. Egy Tal mask + Duriel's shell, vagy Kira's circlet + guardian angel tökéletes választás neki. Bár jó sebzést elérhet, mi fogjuk "legéppuskázni" a szörnyeket, ő csak afféle őrtoronyként funkcionál (és jobban bírja pl. az Act 4-es lovaok elementális löedékeit). Csontvázak ellen azonban sajna hajlamos behalni, Act 2-ben akár fel se támasszuk.
Másodlagos fegyvernek bármi jó, én ignores target defese + resist cuccot használok, ha véletlen kifogyok, vagy könnyebb fokozatra rándulok át. Így egy lightsabre (3-6 PG) és egy Wizardsopike van a kezemben - olcsó cuccok, manaburnos ellenek ellen jól működnek, és a menekülésben is hasznosak. Persze a tökéletes két Warshrike lenne, de hát... én még egyet sem láttam.
Hát igen, manára szükségünk lesz. De nem sokra! Én mindenesetre ezen megfontolásból beújítottam egy Manald's heal-t (2-3 PG).
Grim ward + nature's peace? - kérdezhetnéd jogosan. Csakhogy a "nyugodj békében" melehetősen drága, és ha csapattal mész nem csak te ölsz (inkább nem te ölsz), használhatsz tartalékgyűrűt (mindegy, mit), és ha vissza kell szerezni a tested, vagy őrizni kell a portálodat a lényektől, akkor a grim ward tökéletes megoldás, mi több az egyetlen valódi megoldás - a barbárok erről hajlamosak elfeledkezni. Mindenesetre nem érdeme stúlzásba vinni: 10 pontos szinten tökéletesen működik. A "megnyugvás" viszont kiküszöböli a feltámasztós hordákat, és a töbiekhez képest alacsonyabb sebzésünket.
torch: na, erre szükségünk lesz azonmód hogy képesek vagyunk megfizetni. Próbáljunk 40 PG-ért (ez a max hátizsákméret) beszerezni egy Um-ot (rúna), ami pont egy barbáros torch ára. Ellentétben egy conviction-ös paladinnal nem mindegy, milyen típusú torchuk van!
Gheed's: minél magasab legyen rajta a lower vendor's price, mert rendszeresen kell majd javíttatnunk a fegyvereinket.
vért: mivel nem ütnek sokat allresist kéne. egy Vipermagival mindazoonáltal sokkal hatékonyabbak, és ellenállóbbak leszünk mint a még szóbajöhető Duriel's shellel (és olcsóbb is, alig 3 PG-ért vettem a sajátom, 25% resisttel). Persze ha összehozzuk charmokból, akkor jöhet a Guardian Angel :)
cipő: sebzés kell, így csakis a Gore-rider jöhet szóba. "Kicsit" drága (pul), és resistet se ad, de ha nélküle elérjük az 50% resistet mindenben, akkor vegyük fel! (addig egy rare cucc megteszi).
öv: resist a lehasznosabb, és minimum 3 sornyi italt lehessen cipelni, így a Nightsmoke-ra esett a választásom.
sisak: Halaberd's reign. Szerintem minden mást üt, de ugyanannyiba kerül: pul. Nagy előnye, hogy ha nem rakunk egyetlen pontot sem a battle orders/battle commandra, akkor is használható szinten megkapjuk őket. Socket bele, és ízlés szerint rakjunk bele amit akarunk. Én egy unique jewelt raktam bele - ha meghalnék letisztítja a környéket!
amulett: 3 über-amulett létezik (meg a Highlord's, de az nekünk nem nyújt érdemleges bónuszt): Saracen's chance, Mahim-Oak curio és Mara's Kaleidoscope. Ezek látszólag ugyanazt nyújtják, de ez korántsem igaz. Mivel a fegyvereiink NEM socketelhetőek (próbáltam), így kelleni fog az AR. A saracen's chance így ki is esik, az inkább közelharcosoknak való. Mara-t még nem fogtam kézbe. Mahim viszont olcsó (3 PG), és NAGYON megdobja a karakterünket. El sem hittem a különbséget közte, és a saracénok esélye között.
Ezzel a tárgyaknak végére is értünk. Még azt érdemes tudni, hogy a farkssá változtató sityakkal sajnos nem fogunk tudni mit kezdeni, bár ha alacsonyabb fokozatra visszameyünk elszórakozhatunk vele :)
Skillelosztás:
Mivel fő fegyverünk balta evidensnek látszik, hogy arra (is) rakjunk. Azonban dobáláskor az axe mastery tudtommal nem működik. Kár, mert lenne rá pontunk! De jöjjön az alap-pontelsztás:
incrised stamina - 1 pont (muszály)
incrised speed - 1 pont (meneküléshez, runhoz, és hogy esélyünk legyen elkapkodni a jobb cuccokat a többiek elől)
incrised defense - 1 pont (muszály9
natural resistance - 1 pont (sokat segít, és 1 pontot már csak azért is megér, ha bekapunk egy lower resistet - akkor kb. pont ellensúlyozza)
throwing mastery - 20 pont (ha másért nem, akkor a critical chance-ért)
find potion - 1 pont (muszály)
find item - 1 pont (muszály)
grim ward - 9 pont (Vipermagival már eléri a 10-et, ami szép kerek szám, jó hordakezelő skill)
bash - 1 pont (muszály)
double swing - 20 pont (+160% sebzést ad így, és 0 manával is működik, pillanatok alatt képes regenerálni a manánkat)
double throw - 20 pont (oké, oké, csak AR-t ad, de hát nem szeretnénk kínlódni, nemigaz? A frenzy meg közelharci skill, így arra nem érdemes pontot rakni.)
leap - 1 pont (torchal és a sityakunkkal lesz rajta annyi pont, hogy az egész képernyőn urálhassunk vele (L7-en már így működik). Menekülő és rush skill.)
leap attack - 1 pont (opcionálisan, amíg a leap em lesz hasznlható szinten. 1 potot megér, és egy automatikus találatot is biztosít. Shift+klikkel rögtön ugrálhatunk az egész képernyőn.)
Ezzel kész is. Nekem 78. szinten már 11 el nem költött pontom van, és Act 1/2/4-ben végig életképes vagyok Hell fokozaton. A balták gyorsaban repülnek ki a kezemből, mint azamazonok nyilai. Nincs gondom a lightning enchanted lényekkel, mert tudok helyezkedni. nincs gondom hordákkal. nincs gondom bossokkal. Egyedül az extra fast + cold enchanted lövöldözős lények tudnak néha megszorítani, de ők is csak a bérencet tudják leszedni.
Jelenleg egy Annihilus charmra hajtok, és a charmjaimat is optimalizálni kéne (4-5% resist az átlag, hehe, de így is 66% allresem van hellen!), de aztán lényegében készen vagyok. Érdekesség, hogy Izualt mintegy mellékesen vertem le, szinte észre sem vettem a küllönbséget közte, és a többi lény között. A manalopásom fedezi azt a minimális igényt, ami ennek a karakternek van, még manaszívó / manaégető ellenfelek környezetében is.
A statelosztás kb. a következőképpen fog kinézni:
200 STR (174 a sisak követelménye, 200 szépe kere szám, és szép kerek szorzót is jelent a sebzésre)
200 DEX (hogy egyezzen az erővel, és mert 150 felett van máris)
10 MANA - nem kell rá pont, a torchból ami van bőven elég magasra emeli
A maradék meg majd mehet életeőre, bár persze ez is túlzás, mert 150 LIFE-al bőven el lehet boldogulni hellen is. Bár a Council levert, szóval talán mégsem :)
Tipp: gyűjtsünk kulcsokat! Vegyünk 1*3-at pulért, és adjunk el 3*3-at istért! (Ist = 6 Pul)
Imbue: nem fogjuk használni. Adjuk el :)
socket: nincs sok lehetőség: a végleges sisakot és vértet lyukasztassuk ki, és még marad 1 a mercnek is! Én unique jewelt javaslok berakni egyszer (érdekességképpen, és mert könnyebbé teheti a testünk visszaszerzését, meg jó büntetés PvP-ben is!), egy "can not be frozen" rúnát másodszor, mert olyan képességünk nem lesz :( Az életerőnk és resistjeink meg képesek ellensúlyozni, hogy nem tehetünk szert "poison lenght reduced 75%"-ra.
personalize: adódna, hogy a socketelt uniqe-jainkat dobjuk fel vele, de a fegyvereinkre is rávésethetük a nevünket. El ne vesszenek az elhajított darabok ,)